duminică, 7 decembrie 2008

DE LA NOI DIN BABILON



Unii spun lucruri urate despre viata.... ca de exemplu ca ar fi o curva. Si chiar daca ar fi asa de ce sa o blamam inloc sa ne facem cu dansa toate placerile!?!?! Oare daca am incepe un maraton al satisfacerii dorinetelor ar trebui sa traim scurt si intens? Personal nu am intalnit pana acum nici un hedonist mort tanar si cu atat mai putin unul mort foarte tanar, exceptand fiinta lor principiala moarta inca in fasa. Un unchi de-al meu, capitalist, mare filosof familial si ziarist ratat in cariera mi-a spus cand eu eram mica, prea mica sa fac altceva decat sa rad ca "omul fara principii e ca pestele fara bicicleta". Ca pe timpul dansului si al steagurilor rosii a intreprins un sondaj empiric in fabrica de ciment in care lucra prin aplicarea unui chestionar cu doua intrebari:
1.Puteti sa imi spuneti tovarase doua principii dupa care va ghidati in viata?
2.Cum definiti notiunea de principiu?
Acum, mai mare fiind, stiu ca erau intrebari deschise si ca cea de-a doua era intrebare de verificare pentru prima. Rezultatele sondajului, spunea dansul, au venit repede si cu coada-ntre picioare. Subiectii au picat testul in proportie ingrijoratoare. La prelucrarea datelor, tot empirica si ea, aproximativ 80% din respondenti nu puteau defini un principiu, deci cu atat mai putin sa ofere exemple concrete! De aici a venit marea concluzie, cum ca, toti acesti oameni care mancau, munceau, beau, furau cate putin si se distrau in limitele comuniste si ale constiintei lor, faceau toate aceste lucruri fara sa simta lipsa sau nevoia de a fi ghidati de un principiu. Asa ca: "OMUL FARA PRINCIPII E CA PESTELE FARA BICICLETA!"

Niciun comentariu: